trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Ett gott skratt

Kategori: En bild om dagen...

Efter några tuffa dagar och veckor utan tid att blogga tar jag mig nu tid att skriva om något trevligt. 

Dagarna med lilla L är underbara, hon är vekligen ett energiknippe som tycker att det där med sömn är överskattat. Ikväll, som många andra kvällar, har hon lite svårt att komma till ro. Hon somnar och vaknar och somnar och vaknar och till slut brukar hon somna ordentligt och sova gott några timmar. Efter att ha varit inne hos henne kanske 5 gånger och stoppat om och lagt till rätta så var jag liiiite irriterad över att hon fortfarande inte sov. Jag gick in till henne och tittade ner i hennes säng. Där låg hon, lilla hjärtat, på tvären i sängen, helt klarvaken. Jag blev så förvånad att jag började skratta! L hakade på och där satt vi sen en stund på sängkanten och skrattade gott. Efter en stund stoppade jag om henne igen och hon somnade för en stund för att sedan vakna igen och när hon fick se mig så sken hon upp och skrattade ett sånt där härligt litet barnaskratt. Lilla hjärtat! 
 
Nu sover hon äntligen och snart jag också. God natt och sov så gott! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: