trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Stickning

Kategori: Tid

Jag är en riktig periodare...och då menar jag inte att jag dricker sprit i perioder, för sprit det dricker jag inte, utan jag gör allt i perioder. Ibland blir jag bokslukare, och då läser jag nästan bara,
 
på lediga stunder. Ibland är det bakning, ibland syr jag kläder och ibland spelar vi något spel. När jag väl är inne i en sådan period så gör jag en sak väldigt intensivt för att sen tröttna helt och vänta i flera år innan det är dags för en ny period av just virkning, lägga pussel eller vad det nu kan vara. Just nu är det stickning som gäller. Det har blivit två par vantar, än så länge, och fler lär det bli för det är otroligt avkopplande och trevligt. 
Men det blir ju inte så mycket annat gjort, så bloggen har blivit lidande...och inga bilder på stickandet har jag heller att visa. Jag ska bli bättre på att ta bilder och att blogga, men just nu är det så mycket annat som tar min tid. 

Lilla L växer så det knakar och för varje dag som går så har hon lärt sig något nytt. En av dom sakerna är inte att krypa. Hon tar sig fram men inte så långt och hon tycker inte det är roligt. Hon gillar att vara med, där man är, och vill inte ligga på golvet och titta på andras fötter. Hon älskar hoppgungan och att leka i besticklådan. Hennes favoritleksak just nu är ett decilitermått i plast, gullunge! 
 
Annars lever vi livets glada dagar och letar efter vårt hus, vilket också tar sin lilla tid, och så försöker vi hinna med att träffa våra nära och kära så mycket det bara går. Igår var jag och lilla L och hälsade på hennes farfar på ridskolan och tittade på när han skodde en häst. Jag älskar att vara i stallet och skulle kunna stanna där hela dagen, och L hade inget emot att vara där heller men vi fick ändå vända hemmåt efter en stund för att få i oss lite mat. Nu blir det också mat och handbolll, för att titta på handboll och sticka är en jättebra kombo.
 
 
Så blev det ändå ett axplock av bilder på allt lilla L gör när vi är hemma och bara lallar runt. 
 
 
Må gott och lev väl! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: