trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Bada badkar

Kategori: En bild om dagen...

Det absolut bästa med vår lägenhet är att det finns ett badkar! Jag ÄLSKAR att bada badkar! Jag skulle kunna bada varje dag om det fanns tid till det. Trotts att vi nu har ett eget badkar så tar jag mig gärna ett dopp i andras badkar när tillfälle ges, som varje gång jag är hemma hos min mamma. En gång höll jag på att drunkna när jag badade där då jag skulle se hur länge jag kunde hålla andan under vattnet. En annan gång somnade jag i badkaret, också hemma hos mamma. Jag kommer från en familj med en gedigen badkarsbakgrund. Alla i min familj älskar att bada badkar...tror jag iaf, jag har inte hört någon som inte gillar det (vi är en stor familj). Och lilla L är tredje generationen badkarsbadare och hon tycks gilla det! 
 
Min systers barn badar också varje gång dom är hemma hos mamma och varje gång dom är här. Sambon K badar inte badkar, varför vet jag inte, säkert för att det är ekonomiskt ohållbart att bada badkar, så jag är glad att vår dotter tycks gilla det. När min mamma bor på hotell så bokar hon ett rum med badkar. När vi var små hade vi ett badkar med det försvann under en renovering och det ångrar alla inblandade djupt. 
 
Nu ska jag sova, simma lugnt! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: