trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Från Bornholm till Osby.

Kategori: Familjen

Efter en fullspäckad vecka har vi nu landat i soffan och inväntar en fullspäckad helg. Vi började förra helgen med att packa våra väskor och bege oss iväg på vår första utlandsresa som en ny liten familj. Bornholm var målet och två dagars orientering för pappan i familjen, vi andra hejade och hade det allmänt härligt. Bornholm visade sig från en fin sida och vi hade det gott! Kameran glömde vi hemma men lånar ett kort från mamma Tjernlund. 
 
 
Det var tur att vi åkte hem på söndagen, då slapp vi stormen. Att åka båt i storm är ingen höjdare. Stormen kom och strömen gick...i halva Olofström, naturligtvis vår halva. Så vi packade ner lite mat i en väska och åkte till Kalles mormor och morfar och lagade mat där. När vi kom tillbaka till lägenheten var även strömmen tillbaka och vi somnade gott hela familjen. 

I tisdags gick färden till Kalrshamn för att besöka sjukhuset en sväng och sen iväg för att hämta en kaninbur till syster E. Sen samlades en liten skara familj i Edenryd och åt middag innan vi blev trötta och åkte hem för att sova. 
 
Onsdagen kom och vi skulle träffa ett gäng glada barn och deras glada mamma, men feber och kräk satte stopp för vår lilla träff men här slösas inte på tiden, utan vi ringde herr och fru T som kom hit på middag och en runda Tciket to Ride. Jag vann med en ynka poäng över grabbarna och med tre över fru T. Det levde jag gott på sen hela kvällen. 
 
 
 
 
I går, torsdag, åkte jag och lilla L iväg för att träffa en annan liten L och hennes mamma. Vi hade mycket att prata om och tiden gick fort. Efter en trevlig eftermiddag så rullade Volvon tillbaka till Olofström för en omgång med gröt till lilla L och som vanligt så blev det mycket gröt i hela ansiktet så ett bad blev mer nödvändigt än vanligt. 

 
Idag har jag varit och hämtat M med H i Osby, fast det var meningen att jag skulle hämta henne i Växjö men vi sov länge och kom inte så långt helt enkelt. Efter lite mat och lite kakbakning så är jag nu ganska trött. Funderar på att gå och lägge mig tidigt och hoppas på att grannarna slutar spela så hög musik så att det går att höra vad man tänker. 
 
God natt och trevlig helg! 
 
 
 

Kommentarer

  • Ann säger:

    God natt <3

    2013-11-02 | 18:54:36

Kommentera inlägget här: