trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Barnvagnen och jag

Kategori: En bild om dagen...

Vi har fått ärva en barnvagn av min syster och hennes man. Två barn har använt den tidigare och nu är det lilla L som använder den. Sådant är bra, tycker jag, återvinning. Men saken är den att jag nästan aldrig använder den. Idag gjorde jag ett tappert försök men kan inte säga att jag gillade det. 
Det var fint väder och jag och Lin gick ut för att upptäcka Olofström. Vi gick och vi gick och hur vi än gick så fick hon solen i ögonen och inte ville hon sova heller. Vi kunde ju ha gått någon trevlig runda och titta på alla fina höstlöv, men nej, vi gick runt i bland tråkiga hyreshus och på uppgrävda cykelvägar. Efter två timmar gav jag upp och gick hem, DÅ somnade hon. Tro nu inte att jag aldrig är ute och går med min lilla tösabit, för det är jag, men då tar vi bärselen och så går vi på små stigar och dit vi vill.
Imorgon tar jag bil och bärsele och ger mig ut i skogen, Lin kommer sova gott i selen och jag kan njuta av naturen och slippa gå på asfalt. 
 
Foto av mig

Såhär kan det se ut när vi är ute och går med bärselen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: