trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Äppelbullar

Kategori: Familjen

Jaha, då var det ett år sedan jag åkte ambulans för första gången i mitt liv. Det var fredag och K hade fyllt år och önskat sig äppelbullar att ta med på en långfärdsskridskortur. Lillebror E skulle komma och hälsa på och stanna över helgen. Isarna var tydligen jättefina så det var bara att ge sig ut så snart det blev ljust. Det var kväll och jag var hemma själv. I magen låg en liten en och sparkade och hickade och jag...mitt dumma nöt...som är allergisk mot råa äppeln fick hjärnsläpp och tuggade i mig en stor bit utan att tänka mig för. 
När jag började få svårt för att andas ringde jag till min mamma, 35mil ifrån vår lägenhet, och undrade vad jag skulle göra. "Du är inte klok, du ska ringa en ambulans", var hennes svar så det var bara till att lyda. 
Jag ringde ambulans och K som var på väg hem från jobbet. Jag hade lite svårt för att andas och svälja och började bli riktigt orolig. Eftersom jag var gravid vågade jag inte ta några av de allergitabletter som jag redan hade hemma utan skulle vänta in ambulansen. Två ambulanssjuksköterskor hämtade mig utanför lägenheten och de trodde först att jag var ett litet barn som fått i mig äppel av misstag...men så var inte fallet. 
K kom hem precis innan ambulansen skulle köra och han fick komma efter i bil och hämta upp lillebrodern på vägen. Så hela den kvällen gick åt att sitta och glo på sjukhuset. Jag fick en nål i armen där de sprutade in antihistamin i ambulansen och det lugnade ner det hela och hindrade att det blev värre. Liten i magen mådde bra och läget var stabilt, men oj vilken kväll! Många timmar senare fick jag så äntligen åka hem och fira fredag...men några äppelbullar blev det inte. 
 
Igår var det dags igen, K hade fyllt år och återigen önskat sig äppelbullar. Denna gången gick det betydligt mycket bättre. K har fått sina bullar, jag har inte behövt åka ambulans och imorgon väntar isarna för K och hans lillebror igen. Slutet gott allting gott!

Vill du också baka supergoda äppelbullar så finns receptet här:
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ann säger:

    Vilken tur att du blivit äldre och klokare ........ Bullarna ser supergoda ut :)

    Kram

    2014-01-25 | 22:43:00
  • Malin säger:

    De inte bara ser supergoda ut, de ÄR det också!
    Vi fick ett helt gäng. Stort tack!

    2014-01-29 | 10:58:30

Kommentera inlägget här: