trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Vad är viktigt?

Kategori: Tankar

Alltså, vad är egentligen viktigt? Och varför är det viktigt?
Vissa saker är mer än viktiga, dom är rent av nödvändiga! Mat och vatten är nödvändigt för att vi ska kunna överleva. Det är så lite som gör att vi faktiskt klarar oss, ändå svälter så många i vår värld.
"Lite mat har räddat livet på många" sa min morfar Ingvar, och han har så rätt! 
 
Men vad är då viktigt? 
För mig är det viktigt att jag och mina nära och kära mår bra och att vi tar hand om varandra! Utan min familj skulle inte jag må bra! Men sen...vad är mer viktigt? Jag vet faktiskt inte...ju mer jag tänker på det, desto mer saker blir mindre viktiga. Det behövs så lite för att jag ska ha det bra, ändå vill jag ha så mycket för att jag tror att det kommer att få mig att må bättre. Men saker och prylar är inte viktiga, men många gånger bra att ha. Jag kan visst unna mig saker och vissa saker tycker jag mig behöva men det är inte samma sak som att det är viktigt för mig, jag hade klarat mig utan.
 
Jag tycker att det är viktigt att fler får det bättre och att vi blir bättre på att ta hand om varandra. Nu ska jag faktiskt ta hand om mig själv lite och ha lite tid för mig själv. K gick och handlade och lilla L sover gott, så jag tänker passa på att sitta här, helt själv i soffan och sticka lite, eller läsa någon god bok eller kanske ta ett varmt bad. Den som lever får se! God kväll! 
 
 
Vintervackert från Göteborg, dock från något annat år. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: