trebokstaverochenblomma.blogg.se

Jag behöver skriva av mig ibland, och då blir det såhär!

Cirkus i dagar två.

Kategori: Allmänt

Ibland känns det som om livet är en cirkus. Allt händer samtidigt och det är det ena konstiga efter det andra. 
 
Igår ringde syster E, helt förtvivlad. En av hennes många kaniner hade blivit sjuk och hon misstänkte att det var kaninpest! Vilket hade varit en katastrof för henne och hennes kaninuppfödning. Jag blev såklart mycket ledsen av att höra om detta hämska och fick ställa in mig på att gå på begravning. Som tur var så var det bara en mindre infektion och ingen behövde avlivas. Vi drog alla en suck av lättnad och jag och L satte oss i bilen och körde och hälsade på och åkte på en mini-second hand-runda. Saker till kalaset köptes och det blev en bra dag!
 
 
 
Idag ville inte min mobil ladda sig. Den hade gett upp! Jag har väntat på att denna dagen skulle komma. Den har varit råkat ut för en hel del på senaste tiden så det var inte mer än rätt att den nu skulle ge upp. Men idag passade det inte alls för den dagen. Vi fick, återigen, sätta oss i bilen och ratta iväg mot K-stad. Vi tog senvägen genom det otroligt vackra landskapet förbi Vånga och Bäckaskog. Det var magiskt vackert där och fast tiden var knapp så hann jag med att njuta lite av färden också. Vi stressade som tusan för att hinna innan butiken stängde och när jag parkerat insåg jag att vi också kommer att bli genomblöta, för det ösregnade, och vi hade inga regnkläder med oss. Så tur för oss att fina P var hemma och vi fick låna ett paraply av henne. Stessade vidare, fick tag i en ny telefon och sen handla lite mat. Vagnen hade jag lämnat hemma och en 10kg tung L var verkligen tung! Vi åt gott och snabbt hemma hos P och sen var det bara att köra hem igen. Så nu har jag telefon, fått spendera lite tid med fina P och fått hjälp med telefonen, ätit gott och njutit av fin natur. Nu är jag trött och tänker sova!
Imorgon ska vi köpa hus, så cirkusturnéen fortsätter! 
 
Må gott! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: